Sandra in America

Start of my Basketball adventure!

Zo als de meeste van jullie al weten wilde ik de sport basketbal beoefenen, maar hiervoor moest ik eerst wel het team behalen. Hier in dit blog vertel ik je hoe de try-outs gingen of ik het team echt heb behaalt. Natuurlijk ga ik ook wat vertellen over het vervolg wat ga ik doen als ik het team niet haal en wat ga ik doen als ik het team wel haal?

Het was dan eindelijk zo ver maandag 11 november begonnen mijn try-outs van 3:45 tot 5:30, maar dit was niet de enige dag want dinsdag en woensdag waren er ook nog try-outs. Even in het kort bij de try-outs moet je laten zien wat je allemaal kan op het gebied van basketbal en of je ook inzet toont. Maandag na school begonnen de try-outs ik was eerlijk gezegd wel een beetje zenuwachtig, maar dat was nergens voor nodig. We deden op maandag vooral veel rennen en dan ook echt veel. Uiteindelijk deden we nog chest en overhead pass, maar de rest was alleen maar rennen. Dinsdag werden de helaas de try-outs afgelast vanwege het slechte weer wat er aan kwam er was namelijk sneeuw en ijzel voorspelt. Uiteindelijk viel het weer wel wat mee, maar ik heb wel de eerste sneeuwvlokken gezien in Farmville. Woensdag ging gelukkig te try-outs wel door, dus konden we lekker aan de bak. Woensdag deden we natuurlijk nog veel rennen maar ook iets meer met de bal. We hebben chest, overhead en bounch pass gedaan. We hebben dribbels gedaan en ook met twee ballen tegelijk hierbij had ik nog wel wat strugles. Daarnaast deden we woensdag verschillende oefeningen met passen en schieten. Doordat we dinsdag geen try-outs hadden was dat verplaats naar donderdag. Donderdag deden we eigenlijk hetzelfde als woensdag maar we deden op het einde een paar oefenwedstrijdjes. De try-outs gingen voor mij gevoel wel goed en het voordeel was dat er niet veel mensen try-outs deden.

Vrijdag ochtend stond ik met gemengde gevoelens op en bedacht ik mezelf vandaag krijg ik te horen of ik in het team zit of niet, maar hoe en wanneer ik het te horen daar had ik geen flauw idee van. Ik had vrijdag gewoon een normale schooldag en ging gewoon naar mijn lessen, tijdens het einde van mijn derde uur zag ik mijn coach en stapte ik naar het toe en vroeg ik of ik in het team zit en in welk team jv of varsity. Voor de duidelijkheid varsity is hoger dan jv. Na dit gevraagd kreeg ik vervolgens het antwoord dat ik in het varsity team zit en natuurlijk vroeg ik het nog even na om even zeker te zijn, maar het was echt zo verbazing wekkend. Ik was natuurlijk blij en nu kon mijn basketbal avontuur pas echt beginnen en dat begon al meteen met training na school.

Donderdag 21 november was het na een week hard training toch echt tijd voor mijn eerste wedstrijd tegen Greensville. Het was een oefenwedstrijd tegen Greensville. Ik was natuurlijk we nerveus maar gelukkig droeg ik nummer 11 en dat is toevallig mijn geluksgetal en ik kan je alvast verklappen dat het ook geluk gaf. We begonnen de game en ik begon gelukkig op de bank terwijl ik op de bank zat lette ik goed op en besprak ik nog wat dingen over de game plan met mijn coach. Het was een paar minuten in de second quarter en toen werd het tijd om er in te komen. Ik ging mijn eerste minuten maken voor Prince Edward en dat waren goede minuten kan ik je vertellen. Ik kwam er in en rende achter de verdediging langs en kreeg de bal bij zijkant op de 3 point shoot lijn. Ik waagde de 3 point shot en hij ging erin en ik realiseerde het me niet helemaal dat ie er echt in ging. Ik begon me het snel te realiseren want iedere ging helemaal los en was blij, maar ik moest meteen omschakelen naar de verdediging. Ik speelde het tweede quarter uit en begon het derde quarter voor de eerste twee muniten en werdt daarna gewisselde. Ten slotte begon ik het vierde quarter voor de eerste 6 minuten maar toen ik net zat moest ik er alweer in. Ik had het heel erg naar mijn zin de eerste game en kreeg van heel veel complimenten na de game mijn coaches waren trots op me.

Vrijdag de dag na mijn eerste game was ik opeens een stuk populairder en kwamen mijn eerste blok veel mensen na mij toe en gaven me complimentjes over mijn game en dat merkte ik ook in de gang. Zelfs de directrice van de school kwam na school na me toe omdat ze hoorde dat ik een goede game had gespeeld en ze was super blij voor me. Zo 1 ding is zeker mij eerste game was een succes en nu kijk ik vooruit na mijn volgende game uit tegen Appomattox maandag 25 november.

Dit was even een korte update over basketbal. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen ik vond het wel heel leuk om te schrijven voor jullie. Daarnaast vind ik het heel leuk om jullie reacties te lezen.

Veel liefs

Sandra uit Amerika


Reacties

Reacties

Jessica en Ruben

Heel leuk, succes met je basketbal team!

Petra

Hoi Sandra,

Wat een geweldig prestatie van jou, wat een topper ben je. Heerlijk sporten, en lekker genieten.

Groetjes Petra

Jan

Hallo Sandra, we willen graag horen hoe jullie team Appomattox in de pan hakt morgen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active