Sandra in America

Week 6

Afgelopen week was alweer mijn zesde week in Amerika, wat gaat de tijd toch snel. Ik ben nu 50 dagen in Farmville, Virginia. Daarnaast vlieg ik over 254 dagen al weer terug naar Nederland. De tijd gaat me toch snel. Oh ja, iets wat in de tweede week al gebeurt was en jullie nog niet heb vertelt, is dat ik voor de rest van het Exchange jaar bij mijn gastgezin mag blijven, super tof natuurlijk.

Ik ben natuurlijk weer twee weken verder na schrijven van mijn laatste blog, die wat vertraging had met online komen. School bevalt gelukkig nog steeds goed en alleen maar beter zelfs. Ik heb zelfs een datum geprikt voor mijn senior pictures, maar hier over vertel ik je meer ik mijn volgende blog.

Ik denk dat mijn leukste lessen toch art en adv pe. Dan vooral art, want we maken zoveel dingen met allemaal verschillende technieken. We zijn deze week ook een nieuw project begonnen en daarbij moesten we een liedje uit zoeken en hier bij je gevoel verven op papier. Je mag alleen geen objecten gebruiken, maar alleen lijnen. Bij adv pe doen we om de twee weken een andere sport op dit moment doen we pickleball. Pickleball is een soort tennis maar dan net even iets anders. Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst wezen voetballen op het voetbalveld van school samen met Amber, Felix en de leraar. Ik moest zelf wel heel erg wennen aan het veld, want het is een voetbalveld met heel dik gras en hoger gras. Het jammere wat ik wel vind is dat hier bijna niemand voetbalt en iedereen basketbal doet.

Ik ben zaterdag naar een Longwood women’s soccer game geweest. Hier was ik samen met Svenja, Ilene (Nederlandse Exchange student), Megan en John (de gastvader van Ilene). Ik merkte wel dat ze hier heel anders voetbal spelen dan 4-3-3 wat wij in Nederland gewend zijn. Ze spelen hier niet echt met vleugelaanvallers en alles gaat door het midden, waardoor er veel afstand schoten zijn en die gingen allemaal mis. De uitslag van deze wedstrijd was 0-0.

Zaterdag ben ik ook naar een football game geweest van Liberty University en dit was me toch een partijtje gaaf. Wist je dat Liberty University de grootste universiteit is van Virginia. Toen ik aankwam bij de football wedstrijd kon ik mijn ogen niet geloven hoe groot het stadium was. Op dat moment had ik heel erg een Amerikaans gevoel, al die mensen in het rood en al die gekkigheid. Voor de wedstrijd kwam er een grote band op het veld en die speelde muziek en er waren ook cheerleaders, maar die deden niet veel. De band was heel indrukwekkend en die kwam in de rust weer terug met een show van 10 minuten (check vooral mijn video’s voor de band). De wedstrijd was super gaaf zoals ik al had gezegd, bij iedere touchdown van Liberty was er vuurwerk. Bij het einde van de game viel het resultaat goed voor Liberty met 17 tegen 10. Ze speelden trouwens tegen New Mexico. Nadat ze hadden gewonnen kwam er nog een vuurwerk show. De football game was me toch een super leuke ervaring en ik wil er zeker nog een keer heen. (Foto’s/ video’s van de game kan je vinden op mijn blog).

Dit was weer mijn update van vandaag ik hoop dat jullie er van genoten hebben, ik tenminste wel. Ik vind het trouwens super leuk om jullie reacties te lezen op mijn blog. Vergeet niet mijn foto’s / video’s te checken.

Voor de gene die zich nog niet heeft opgegeven voor de mailinglijst ga dat dan zeker doen.

Liefs

Sandra



Reacties

Reacties

Kees

We hebben wekelijk contact maar het lezen van de belevenissen blijft leuk. Ik zou zeggen, geniet van ieder moment met volle teugen en de belevenissen en mooi om te zien dat je al veel vrienden hebt. Oh ja, die hond...daar kunnen we gelukkig nog even over nadenken.

Grietje

Super trots op jou! dikke knuffel!

Jessica

Wat superleuk om te lezen allemaal! Fijn dat jet het zo naar je zin hebt daar en vrienden gemaakt hebt. Dikke knuffel, ook van Ruben en Hylke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active