Sandra in America

My First Week of American High School!

My First Week of American High School! week 34

Prince Edward High School dit is de school waar ik 10 maanden rond ga lopen en leuke dingen ga beleven. Je wilt niet weten hoe spannend ik het vond de maandag ochtend om naar school te gaan. Ik word iedere ochtend afgezet bij school samen met Svenja door mijn gastvader. Ja en daar stond ik dan voor een school waar ik totaal de weg niet weet en niemand ken. Gelukkig was Svenja mijn redder in nood, want zij ging samen met mij mijn rooster ophalen. Mijn rooster ziet er als volgt uit:

  • 08:00 AM - 09:51 AM First Block: Weight training
  • 09:57 AM - 11:27 AM Second Block: Art Foundations 2
  • 11:27 AM - 11:55 AM Lunch
  • 11:55 AM - 01:34 PM Third Block: ADV PE
  • 01:40 PM - 03:10 PM Last Block: VA/US History

Ik moest dus het eerste uur naar de gymlokaal, maar waar die was was een goede vraag. Na iemand hebben te gevraagd heb ik het gevonden. De dag daarna kwam ik er wel achter dat ik toch in de verkeerde klas was mijn eerste uur . Mijn tweede block had ik dus art en toen kwam het volgende probleem ik wist natuurlijk ook niet waar het art lokaal was. Ik dacht ik loop gewoon de gang uit dan vind ik het vast wel, niet dus. Ik vroeg iemand of hij mij kon helpen en hij zei natuurlijk welke les heb je dan breng ik je er heen. Zo hij bracht me naar mijn art klas. Ik ging bij een groepje meiden zitten waar nog een plekje was, want iedereen zit op de zelfde plek het hele semester. Ik ben zo blij met mijn plek, want het zijn super aardige meiden waar ik goed mee kon. Na deze les had ik lunch. Ik vroeg Maddy of ze mij kon helpen en ze zei ik laat eerst wel even je andere klassen zien zo dat je weet waar je heen moet na de lunch. Nadat ze dat had gedaan stelde ze me aan wat docenten voor die de wacht hadden bij de lunch, want Maddy moest door naar haar eigen les. De docent legde mij uit hoe de lunch en alles werkte en vervolgens ging ik mij lunch halen. Dat was Pizza, Patat en watermeloen, niet heel gezond. Ik zocht een tafel uit en vroeg of ik bij hun mocht komen zitten en ze zeiden ja. Ze vroegen me van alles en waren super aardig, alleen ze zijn brugklassers . Na de lunch ging ik door naar mijn volgende klas ADV PE. Tijdens ADV PE doen we twee weken lang dezelfde sport en in dit geval was het volleybal. Ik kwam wel achter 1 ding deze dag dat luisteren voor Amerikaanse leerlingen niet voorkomt in hun woordenboek. Bij ADV PE is het ook zo dat niet iedereen meedoet als de docent zegt dat ze iets moeten gaan doen blijven ze gewoon zitten. De eerste twee dagen had ik als laatste block VA/US Government, maar dat leek voor mij wel chinees en de docent hielp me totaal niet op een goede manier. Wanneer ik hem om hulp vroeg ging opeens heel iets anders vertellen. Ik dacht echt bij mij zelf waar ben ik in godsnaam beland. Na deze twee stomme Government dagen besloot ik het te veranderen naar VA/US History en wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan. Ik heb vooral de eerste week een beetje gekeken waar ik ben beland, contact gemaakt met anderen en ik heb gekeken wat voor lessen ik heb en hoe de lessen verlopen.

Hoe zijn de mensen op American High School?

Na mijn eerste week ben ik er wel achter gekomen dat ze heel erg aardig zijn en je altijd willen helpen op mijn Government docent na dan. Ik ben er ook achter gekomen dat je zo een hele les kan gaan kloten en de docent het niks kan schelen en gewoon hun gang laat gaan. Ik vind dat soms wel vervelend/ irritant. Het gedrag van de mensen op mijn High School is dat ze het niks uitmaakt zolang ze maar niks hoeven te doen en dan vooral bij ADV PE. Bij de andere vakken is dat iets minder en bij ART helemaal niet, want daar staat een goede en gezellige docent voor de klas. Ik heb nog niet echt vrienden gemaakt maar ik weet wel dat ik wel met een paar mensen goed kan praten en waar ik wellicht bevriend wil worden. In mijn volgende blog laat ik jullie weten of ik al vrienden heb of niet.

Wat is mij opgevallen in mijn eerst week of American High School?

Ik denk toch echt het gene dat mij is opgevallen is dat de lunch vaak ongezond is en dat de mensen wel heel erg aardig zijn. We hebben op school 1 bekende kluisje gang, maar volgens mij zijn de kluisje niet in gebruik en staan die er voor de sier. Daarnaast heb je als je naar de wc moet of even naar het kantoor van de administratie wilt een ondertekend papiertje nodig om over de gangen te lopen tijdens de lessen. Ze hebben ook in ieder lokaal een speaker hangen waardoor wordt gecommuniceerd wordt. Dat communiceren gaat als volgt ze vragen bijvoorbeeld Coach Cristo kan je die naar de bibiotheek sturen of naar de administratie en dit gebeurt elke les wel een keer. De eerste keer dacht ik echt wat gebeurd hier.

In mijn volgende blog krijg je meer te weten over mijn gastgezin en de omgeving Farmville! Dus vergeet je e-mail adress niet achter te laten in de mailinglijst!


Reacties

Reacties

Pa

Mooi reisblog en leuk om te lezen wat je allemaal beleefd. Natuurlijk hebben we ook app en skypecontact maar geschreven woorden zijn altijd erg leuk. Ik zie uit naar mooie foto's van Farmville en omgeving en van de paarden en de hond !
Hecht je niet te veel naan de trouwe viervoeter want straks wil je ook een hond in Nederland en ik zie mij niet om 11 uur 's avonds uitgaan met de hond !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active