Sandra in America

Het afscheid en de New York orientatie!

HET AVONTUURLIJK IS EINDELIJK BEGONNEN!

Dag 1: Het vertrek en jersey garden small 14/08/2019

De ochtend begon vroeg mijn wekker ging om half 4. We stapten om half 5 in de auto om naar het vliegveld te gaan waar ik al om kwart over zes moest zijn, oftewel veel te vroeg. Nadat ik mezelf had ingecheckt en wat had gedronken (natuurlijk voor mij een warme chocomelk met slagroom) met mijn ouders en broers was het toch tijd. Het was namelijk tijd voor het gene waar ik het meest tegen op zag, namelijk het afscheid . Nadat ik afscheid had genomen was het echt tijd om te gaan. Mijn vlucht vertrok om kwart over 9. Toen ik in het vliegtuig kwam was het erg koud in het vliegtuig, van united airlines. Het eten in het vliegtuig was niet heel goed en niet heel lekker, maar we kregen wel meloen en een stroopwafel en dat was wel heel lekker. Toen we geland waren gingen we met de busjes naar het double tree by hilton hotel. Eenmaal aangekomen bij het hotel gingen we meteen door naar de Jersey Gardens Mall. De Jersey Gardens Mall is een groot outlet winkelcentrum waar we twee uren vrije tijd kregen. Het avondeten vond plaats in het hotel en dat was een pizza buffet. De dag was vermoeiend en lang dus we gingen vroeg slapen, want de volgende ochtend ging de wekker alweer om 7 uur voor de eerste echte dag in New York.


Dag 2: New York oriëntatiedag 1 15/08/2019

De ochtend begon me vandaag iets te vroeg, nadat ik een veel te vroeg ontbijt achter de kiezen hadden vertrok ik samen met mijn kamergenoten in de Uber richting Central Park. Eenmaal aangekomen in Central Park kregen we samen met alle anderen die in bus kwamen een tour door Central Park. Wanneer je in New York bent is het zeker de moeite waard om dit park te bezoeken. na de vroeg wandeling om even een beetje wakker te worden in Central Park gingen we weer met de Uber richting Fifth Avenue, Trump Towers, Rockefeller Center. St. Patrick’s Cathedral, Main branch of NYC Public Library, Grand Central Terminal, Empire State Building oftewel een hele boel dingen. Daarna gingen we naar het Washington Square Park om daar te lunchen. De lunch was goed en bestond uit een sandwich met chicken pesto, flesje water, koekje en chips. Na de lunch was het tijd om in de Uber richting de High Line te rijden om daar een wandeling te maken in de volle hete zon (geloof me het was warm). Vervolgens gingen we naar Herald Square en daar kregen we vrije tijd. Hier heb ik voor het eerst bubble tea geprobeerd, maar als ik eerlijk ben 1 keer en nooit weer . Na Herald Square gingen we met de benenwagen richting het Hard Rock Cafe om daar lekker te eten. Ik ben hier er wel achter gekomen dat pink lemonade echt heel lekker is. Na het avondeten kregen we vrije tijd op Time Square . Time Square moet je natuurlijk wel hebben bezocht hebben als je naar New York gaat. Rond half negen gingen we met de bus terug naar het hotel. Eenmaal aangekomen bij het hotel heb ik nog bij wat meiden en 1 jongen op de kamer gezeten om even een potje te pesten. 1 nadeel van het potje pesten was dat iedereen andere regels kende en het potje heel lang duurde.

Dag 3: New York oriëntatie dag 2 16/08/2019

Het was weer een vroege ochtend vandaag de bus vertrok namelijk al om half negen richting 9/11 Memorial. Het 9/11 Memorial gaf wel een hele mooie emotionele indruk. Nadat we het 9/11 Memorial hadden bezocht was het tijd voor een wandeling langs het Financial District to Seaport including Wall Street. Na de wandeling kwamen we aan bij de boot en gingen we de rivier op met de Libirty Express boat tour. Dit was een mooie boot tocht, maar er is toch altijd 1 nadeel voor mij op een boot en dat is dat het zoveel heen en weer gaat en er zeeziek van wordt. Na de boot tocht gingen we lunchen bij Fulton street Mall. De lunch was een stuk minder dan gister, maar het kon er mee door. Na de lunch stond er voor ons een bus rit richting de Brooklyn Bridge op de planning. Daar gingen we een wandeling maken van een half uur over de Brooklyn Bridge. Het nadeel was dat er in het midden van de brug twee mannen stonden met slangen en het rennen geblazen was voor mij. Na de Brooklyn Bridge wandeling was het toch eindelijk tijd om naar Coney Island te gaan en daar twee uren vrije tijd rond te brengen. Mijn eerste doel bij Coney Island was om opzoek te gaan naar een smoothie samen met Joy, want hier hadden we al de hele dag zin in. De smoothie missie was alleen gefaald we kwamen we terug met een iced mango drink wat ook heel lekker was. Bij Coney Island ben ik samen met Jens, Kim, Laura en Femke in de Cyclone geweest. Het was een super toffe rit, maar je merkte wel dat de achtbaan nogal oud was en voelde dat hij op instortte stond. Ten slotte zijn we nog even naar de snoepwinkel geweest en heb ik daar samen met Femke een grote watermeloen lolly gekocht. Na Coney Island was het tijd om avond te eten bij L&B Spumoni hier hebben we pizza gegeten en kregen we als toetje ijs. na het eten gingen we naar de Top of the Rock daar heb je een mooi uitzocht over New York . Daarna gingen we terug naar het hotel en hebben we daar de avond doorgebracht met praten en potjes pesten. Rond 11 uur was het toch echt tijd om te gaan slapen en afscheid te nemen van de mensen die mij een super leuke tijd hebben bezorgt in New York. Dat waren dan twee fantastische en leuke dagen in New York.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active